Authentiek Maleisië

8 september 2014 - Kota Bahru, Maleisië

Vandaag van Belum naar Kota Bharu. Deze stad en de regio is het meest Islamistische gedeelte van Maleisië. Prima rit gehad en in begin van de middag arriveerde we in KB. Ons verblijf (Pasir Belanda) lag iets ten Noord Oosten van de stad, in een kampung (dorp). Vanaf de hoofdweg waren het daarna alleen maar hele smalle weggetjes waar net 1 auto door kon. We vroegen ons echt af of we wel goed zaten en waar we terecht zouden komen. Uiteindelijk was het toch de goede weg en bleek waar we we komende dagen zouden verblijven een echt plaatje van een locatie te zijn. Aan de ene zijde van de locatie stonden 7 houten huisjes met veranda. Middenin het kantoor en het huis van de eigenaren (Nederlanders met 2 kinderen die toen wij er waren zelf met vakantie waren). En aan de achterzijde een plateau met uitzicht op een rivier en natuur waar je 's ochtends kan ontbijten en links daarvan het zwembad. En ze hadden tot groot geluk van Maud en Thijs kippen en vissen.

In de middag gezwommen. Heerlijk zwembad met dus een topuitzicht en we hadden in de rivier onze huisleguaan (toch wel 1 tot 1,5 mtr lang). Eind van de dag even de stad in gereden om wat te eten bij de Pizza Hut (2 medium pan pizza's en voor 4 personen drinken betaalde we MYR60 wat dus €15 is. Dus ook in fast food zaken is het gewoon goedkoop. Daarna voor een boodschapje naar de Tesco gegaan waarbij Marja direct op de zwarte lijst is gezet aangezien ze vroeg of er bier te krijgen was. En dat is een doodzonde hier in het meest Islamitische gedeelte van Maleise. Maar niet getreurd, je hebt hier altijd nog Chinezen met een winkel of restaurant. En zoals we weten zijn Chinezen ware handelaars en willen altijd geld verdienen. Dus ik in een Chinees restaurant (lees betonen vierkante ruimte waar ik werd aangestaard door de Chinese bezoekers en waar op verschillende tafels de afgekloven vissenkoppen lagen en ander verder niet te definiëren etenswaren aangevuld met een muffe noodelsgeur) 6 bier gekocht voor 48MYR (€12).... Jaja, de regel van vraag aanbod is hier van toepassing.

Daarna naar huis, kids op bed en wij heerlijk op de veranda genoten van 2 biertjes!