Toch nog even cultuur en nog speeltijd

21 september 2014 - Kuala Lumpur, Maleisië

Vanochtend met de monorail (wat Maud en Thijs blijft fascineren als ze die zien rijden) naar Thean Hou temple gegaan. Bij de monorailhalte Tun Sambanthan uitgestapt en daar voor 10MYR een taxi gepakt. Omdat we daarna toch nog door wilde gaan naar het speelpark achter KLCC hadden we meteen geregeld dat de chauffeur een half uurtje bij de tempel wilde wachten om ons dan vervolgens naar het park te brengen (totale kosten 40MYR). Het was een mooi tempel en groot ook (ruim 6700m2) en het mooie vandaag was dat er diverse trouwerijen waren maar dat er ook een druk bezochte Chinese dienst aan de gang was. Dus rondje gemaakt en toen terug de taxi in naar het park. Daar hebben Maud en Thijs wat gespeeld maar als snel waren de wangetje rood van de warmte. En deze keer hadden ze er ook echt last van (icm het late slapen van gisterenavond en de korte nachtrust). Dus naar de mall gewandeld waar ze nog 2x in een auto'tje hebben mogen zitten en toen terug naar het hotel om wat te eten, douchen en slapen. Tijdens de middagslaap van ze hebben wij alles ingepakt aangezien we om 7.30pm met de taxi naar het vliegveld werden gebracht.

Het was een lange middagslaapje want ze lagen er om 2.30pm in en we hebben ze er om 5.30pm uitgehaald. Daarna bij een restaurantje lekker gegeten en om 7.15pm de taxi naar het vliegveld gepakt (45 minuten, 135MYR). Daar ingecheckt en met het  treintje van de incheckterminsl naar vertrekterminal gegaan wat voor Thijs weer als een feest werd ontvangen. Bij de vertrekterminal wat rondgewandeld, kopje thee/cappuccino gepakt en Thijs kon heerlijk naar de vliegtuigjes kijken aan de ene kant en het vertrek en aankomst van de treintjes. Nog even gebabbeld met een stel die we op Palau Kapas waren tegengekomen en toen was het tijd om naar de gate te gaan. Boarden was al begonnen dus toen we aankwamen was het merendeel van de passagiers als aan boord. Voordeel was dat we niet al te lang hoefde te wachten bij de gate en ook voordat we de lucht ingingen.

Marja zat met Maud een paar rijen achter mij en Thijs. Thijs wilde al snel 'Cars' kijken en zo gezegd zo gedaan. En dat was zo grappig om te zien zien want meneer zat prinsheerlijk in zijn stoel, koptelefoon op en zijn handjes op de stoelleuning met zijn wijsvingers tikkend (wrs op muziek van de film). Te grappig die iniminie! En hij maar ook Maud wilde nog niet gaan slapen terwijl het al 2am (nacht dus)...toen uiteindelijk het licht uit ging, zijn ze beide gaan slapen. Maud heeft zo'n 6 uur geslapen en Thijs zo'n 4,5-5uur. Ik heb in 4 uur tijd wat half half geslapen en Marja iets langer en redelijk goed. Na het slapen heeft Thijs nog 'Rhino' gekeken en vervolgens nog ff 'Cars' om tegen het einde af te sluiten met het spelen met Duplo. Ik vond het een genot om 12uur langs Thijs te zitten en hem slapend en wakker te aanschouwen. heerlijk, wat een lief mannetje. Ook Maud deed het super en de vlucht gingen gevoelsmatig lekker snel voorbij (ondanks de 12 uur durende  vlucht)....