Puk en Nemo

14 september 2014 - Kapas Island, Maleisië

Deze ochtend met een speedboot een rondje eiland gedaan. Ondanks dat het een speedboot was, hebben we lekker op ons gemak een rondje gemaakt. Onderweg zagen we zeearenden vliegen en zijn we bij een vleermuizengrot gestopt. Daarna door naar Gem waar ze bij dit resort een zeeschildpadden opvang hadden. Dit vonden Maud en Thijd super leuk te zien mede omdat de schildpadden zo klein en met zoveel waren (+/- 200). Helaas dreven er ook een paar dood in het water en dat bleek later toen de andere gasten en eigenaren van ons resort aan Maud en Thijs vroeg hoe het was toch wel impact te hebben. Met name Thijs had het over 'ja, schildpad dood'. En hoe hij dat dan zo uitspreekt is te grappig. En hij had ook een walvis gezien (tot op heden geen idee hoe hij daar op komt). Daarna na het strandje van Gem gegaan en lekker in het water gespeeld, met Maud nog gesnorkeld en met Thijs steentjes in het water gegooid en naar visjes gekeken die vlak voor ons voorbij kwamen zwemmen. Marja en ik hebben nog gesnorkeld waarbij ik het grote geluk had om Nemo en zijn familie in het echt te zien. Echt fantastisch! Met de camera opnames gemaakt en deze aan Maud en Thijs laten zien waarop Thijs direct aangaf ook naar Nemo toe te willen. Helaas voor hem maar ook voor ons was dat niet mogelijk. Maar hij en Maud waren uiteindelijk ook tevrede met het feit dat ik Nemo de groeten van ze had gedaan. Om 11.45 uur kwam de boot ons weer ophalen, hebben we nog een korte stop gemaakt op een ander strandje en toen terug naar het resort. Daarna geluncht en kids laten slapen.

Ik had een massage geregeld dus om 14.30 uur was ik aan de beurt. Ik lag net max een half uur toen het knetterhard begon te regenen. En aangezien de massage op het strand was, betekende dit helaas einde oefening van de massage.

Na het slapen van Maud en Thijs hebben we een korte strandwandeling gemaakt via het andere strandje. Helaas was deze van korte duur omdat het 1) in de verte begon te onweren 2) Thijs uitbijt plaat ging toen Maud met de enige, door hem vastgehouden duikbril die we bij ons hadden, uit zijn plaat ging en 3) Maud pijn had aan haar teen omdat daar een wondje zat en dat dus niet fijn voelde met het zoute zeewater. Dus terug naar ons huisje, iedereen gedoucht en alvast wat spullen gepakt omdat we morgen naar Kuala Lumpur gaan. Vervolgens naar her restaurant gegaan en daar wat gedronken, stokbroodje gepakt en waar Maud en Thijs echt 1,5 uur heerlijk aan tafel hebben gespeeld met men name 2 Duplo autootjes. Ik was op een gegeven moment de 'alsof agent' en Maud ging dan hard rijden en dan moest ze aan mij centjes betalen ( bedacht door mij hoor). Daarna autopech en tig keer de banden zogenaamd opgepompt. Thijs deed lekker mee met racen maar ook vliegend auto's was een favoriete bezigheid van hem. Heerlijk zo. Het eten was heerlijk en Maud had haar bord met rijst en een onbekende witvis als snel op. Thijs wilde niet eten en snel bleek waarom: hij had en poepbroek tot  aan zijn rug. Dus dat was een korte douche waarna Marja verder kon met haar eten en Thijs heel lief 2 bananen kreeg als alternatief voor het eten. Inmiddels waren we ook in gesprek geraakt met een Frans stel die al 3 jaar in KL woonde en nu hier voor een lang weekend waren. Later kwam er ook nog een echtpaar bij zitten waar hij uit India kwam en zij Maleis-Indiaas was. Leuk en interessant omdat je zo meer te weten krijgt over het land en wat er afspeelt (dat je als bedrijf minimaal 60% aan Maleisisch Maleisisch in dienst moet hebben, dat deze groep lui is en dat ze voornamelijk de lagere banen krijgen, dat het land niet zo rijk is als het lijkt (geven meer uit dan dat er binnenkomt, dat de overheid om het % moslims te verhogen Moslims uit met name Bangladesh naar Maleisië met als gevolg dat door de armoede onder deze groep de criminaliteit in KL fors is gestegen, enz, enz) Op het einde van de avond nog een wat info gehad van de eigenaresse van het resort over wat voor dieren er op het eiland leven en in het water.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl