Op naar het strand

12 september 2014 - Kapas Island, Maleisië

Vanochtend op tijd opgestaan, spullen gepakt, ontbeten en de auto ingestapt. Vanaf de receptie naar de parkeerplaats word je gebracht met zo'n golfkarretje. Onderweg naar de parkeerplaats hadden we bijna een zij-aanrijding met een slang. En niet zo'n kleintje ook (1,5 meter haalde die wel en later op de dag hoorde we van de eigenaar van Palau Kapas Turtle resort dat het een zwarte cobra was.....fijn). Gelukkig kond de chauffeur de slang nog net ontwijken. Had me afgevraagd wat er gebeurd was als de slag wel geraakt was. We hadden 'm dan zeg maar op zijn achterste gedeelte geraakt en had de slang dus kans om nog te reageren. De chauffeur was ook geschrokken en na een korte stop (slang was inmiddels verdwenen) doorgereden naar de auto. Spullen erin en op pad. Was een kort stukje rijden (1,5 uur) en ruim op tijd arriveerde we bij het kustplaatsje Marang vanwaar de boot vertrok naar Palau Kapas. Om 11 uur de boot op en, met een tussenstop bij 'Gem' (resort op een piepklein eilandje naast Palau Kapas), 20 minuten later waren we bij Turtle Island resort. Echt een toplocatie met privé strandje, fijne bungalow en een restaurantje/zitgelegenheid. Spullen naar de kamers gebracht, goed ingesmeerd, zwemkleding aan en naar het strand (30 sec lopen :)). Daar zijn wij op een bed geploft en de kinderen hebben de schepjes en emmertjes gepakt en zijn direct chocoladetaartje, spaghetti met jam (Thijs zijn al time favorite) en tomatensoep met gehaktballen gaan maken. Begin van de middag lekker geluncht en toen kids naar bed voor een middagdutje.

In de middag wederom naar het strand geweest maar dan aan de andere kant. Je kan namelijk net een trap naar een ander deel van het eiland waar het water net wat rustiger is (doordat de wind net anders staat) en er liggen geen kiezels! Keerzijde van geen wind is dat je daar wegfikte door de zon.

Ik met Maud het water in. Thijs vond het maar niets en wilde terug naar de andere kant om met zijn emmertje en schepje te spelen. Ik ben met Maud nog heel even gebleven en toen ook terug gegaan. Rest van de middag lekker op een strandbed gezeten en met Maud en ook met Thijs de zee in geweest. En Thijs vond het na enige twijfel tocht super om het water in te gaan. Dus nog lekker gespeeld met ze en tig emmertjes water uit de zee gehaald waarbij de gezichtsuitdrukking van Maud te leuk was toen ik zei dat we niet te veel emmers moesten halen want anders zou het water op raken. Echt heel grappig.

Na de strandmiddag al het zand eraf gedoucht en gaan eten. Maud en Thijs kregen pasta met witte saus en groente. Thijs heeft net 1 hap op en Maud een half bord. Jammer, want het smaakte heerlijk. En wij hebben heerlijk gegeten en tevens voor het eerst ook een wijntje op. Was lekker.

Daarna kids op bed en nog wat gelezen bij het eetgedeelte en geklets met een paar andere Nederlands die hier ook verblijven.