China town en genieten op grootte hoogte

19 september 2014 - Kuala Lumpur, Maleisië

Deze ochtend met de gratis paarse bus naar Chinatown gereden en paar blokken gelopen naar Central Market. Dit is een overdekt winkelcentrum waar je heel heel heeeeeel veel souvenirs kunt kopen. Hier rondgewandeld, 2 batik achtige sarongs gekocht en een horloge voor Maud en Thijs. Maud vond een horloge mooi, een gekleurde ketting met olifanten en nog wat (ben ik vergeten). We hadden haar verteld dat ze 1 iets mocht uitkiezen en dat ze daar goed over moest nadenken. Na een poosje gaf ze zelf aan dat ze toch heeeeel graag de horloge wilde hebben omdat ze deze zoooooooo mooi vond. Dus het werd een Hello Kitty horloge. Voor Thijs een Aap horloge gekocht want toen hij deze zag was er geen weg meer terug. En Marja heeft nog een kikkerhorloge gekocht, speciaal voor Carnaval (zegt ze).

Daarna daar wat gegeten, door Chinatown gewandeld en de bus terug naar het hotel gepakt. Tijdens onze wandeling door Chinatown wilde we nog een Chinese en Hindu tempel bezoeken. Deze konden we zo 1-2-3 niet vinden (gezien warmte en tijdstip ook niet heel veel gezocht) maar toen we net na het instappen in de bus de hoek omreden, kwamen we ze tegen. Mmmm, dat was jammer....

Thuis middagdutje gedaan en daarna via een winkel waar ze Maleisisch houtsnijwerk zouden hebben (wat zeer beperkt was) naar Traders hotel gegaan. Hier  zijn we naar de 33e etage gegaan waar je een top uitzicht had over KL, KLCC park (met mega speeltuin en zwembad) en met als hoogtepunt (letterlijk en figuurlijk) de Petronas towers. Hier voor ons een biertje besteld en voor de kids een appelsap. Helaas mochten we maar tot 7pm blijven vanwege de leeftijd van de kids (na 7pm was het alleen voor personen ouder dan 21 jr) dus het uitzicht met schemering/donker en alle lichten ging aan ons voorbij maar desondanks vonden we het alle vier machtig mooi. Via het park en de speeltoestellen naar KLCC gegaan en daar bij een foodcourd gegeten. Terug naar huis gewandeld via een deels ondergrondse wandelpromenade en een wandelpromenade boven de weg. Kids op bed gelegd en wij weer lekker een wijntje gepakt.