Shoppen en een verrassing

20 september 2014 - Kuala Lumpur, Maleisië

Vandaag naar KLCC gegaan om te shoppen. We werden bij Petronas tower 2 afgezet waar ook de kaartverkoop was voor een bezoekje aan de torens. Maud en Marja gingen naar de ticketoffice en toen ze terugkwamen was het zo grappig. Beide kwamen aanlopen met hun hoofd schuddend, armen teleurgesteld houdend en roepend dat het niet was gelukt. Zo leuk omdat je aan heel het gezicht van Maud kon zien dat ze wel kaartjes hadden. Dus ik teleurgesteld kijken en zeggen dat het jammer is maar dat het kan gebeuren. En toen vertelde Maud met een big smile dat het een grapje was. En ze moest zo lachen. Dus ik achter giebelende Maud rennen omdat ze me dus voor de gek had gehouden. Zo leuk dit! Maar eerlijk is eerlijk, hebben geluk aangezien bijna altijd de kaarten om 8am al zijn uitverkocht. Om 13.15 uur hadden we de reservering staan dus tot die tijd veel te veel geld uit gegeven aan kleding voor ons zelf en voor Maud en Thijs.

Om 13 uur naar de incheckbalie gegaan voor het bezoek aan de toren. Via de lift naar de 44e etage gegaan waar we over de skybridge mochten die de doorgang is tussen beide torens maar ook zorgt voor stabiliteit van de beide torens. Er is zelfs speling bij de aansluitingen van de brug op de torens zodat bij stormen, aardbevingen, enz alles mee kan veren. Het uitzicht was schitterend en dat terwijl we pas op de helft waren. Vervolgens met de lift naar de 83e etage en met nog een kleinere lift naar de 86e etage (375 meter boven straatniveau) gegaan van waar je een uiteraard een top uitzicht hebt over Kuala Lumpur. Na 20 minuten moesten we weer naar beneden en dat was ook het einde van een hele leuke onverwachte activiteit. Na dit bezoekje gegeten bij en foodcourd en nog even geshopt en toen waren we om 15.30 uur thuis voor het middagdutje. Ik ben direct doorgegaan naar Central Market om daar na wat onderhandelingen nog een Boeddha hand  te kopen. Inmiddels regende het fors dus via wat luifels e.d. naar de bus gesprint en terug naar het hotel. Maud en Thijs waren inmiddels wakker dus na wat fruit te hebben gegeten zijn we naar Pavilion mall gegaan en daar nog wat naar sportschoenen gekeken voor Maud en Thijs. Dit was zonder succes maar geen ramp, ze komen niets te kort. Om half 8 hadden we nog afgesproken met Bert om te eten bij een Taiwanees restaurant (Din Tai Fung) dumplings te eten. Daar van alles wat besteld (springrolls, rijst, dumplings, spinazie) en heerlijk gegeten. Thijs weigerde omdat het hem niet bekend voorkwam (hij gaf een minimaal likje aan de dumpling en schudde toen zijn hoofd op en neer dat dat hij niet wilde). Maud heeft wel 1 a 2 dumplings op, spinazie en rijst en ze probeerde zelfs met stokjes te eten. Bert had nog een afspraak staan met vrienden dus om 9pm elkaar dag gezegd en Marja en ik hebben nog ieder een spijkerbroek gekocht. Toen naar huis, kids op bed en hebben we met z'n 2-en nog een goed glas wijn gedronken en geproost op een super leuke fantastische gezellige vakantie met zijn viertjes. Echt genoten hebben we! We hebben het goed met zijn viertjes.