Panda's

18 september 2014 - Kuala Lumpur, Maleisië

Vanochtend naar de dierentuin geweest. Ligt een half uurtje rijden buiten de stad. Het was een redelijk maar niet al te grote dierentuin dus prima te bezoeken in en half dagje. Ze waren het park flink aan het opknappen met ruimere verblijven voor de dieren. We hebben in onze route de wat 'standaard' dieren ( die we dus in NL ook wel kunnen zien overgeslagen of kort bezocht. Een bijzondere attractie vond ik waren de reuzenpanda's. Voor deze beestjes was een speciaal 5-sterren verblijf gebouwd. Je mocht als bezoeker 15 minuten binnen blijven om ze te zien. Het was niet al te druk en heel actief waren ze niet (lagen beide te slapen wat pandaberen volgens mijn 95% van de dag doen) dus dat was voldoende. Daarna o.a de witte tijger, tapir en mini kangaroes gezien en speciaal voor de Thijs de 'waterbuffels'. En dat vond hij schitterend omdat het door Maud gegeven verjaardagscadeau (toen hij 2 werd) ook een waterbuffel was en waar hij veel mee speelt. En ze hadden ook een aquarium en vissen doen het altijd goed bij Maud en Thijs. En de hoofdcast was 'Nemo' de clownvis. Hebben Maud en Thijs deze toch zelf in levende lijve gezien.
Daarna terug (incl onderhandelen met de taxichauffeur) naar het hotel voor een middagdutje.

Na het slapen lekker gezwommen in het zwembad van ons verblijf met uitzicht op de Petronas torens. Na het zwemmen de stad in gewandeld en lekker gegeten bij een tapasbar nabij Pavilion mall. Als toetje een ijsje gehaald, terug naar het hotel gewandeld en kids op bed gelegd en wij een lekker wijntje gedronken.