Ochtendhumeur

17 september 2014 - Kuala Lumpur, Maleisië

Het slaaptekort van Thijs brak hem deze ochtend toch op (icm met eens in de zoveel dagen dat hij stronteigenwijs is). Hij was om half 8 wakker en toen ging het nog goed. Maar toen ik hem vertelde dat hij het grote licht uit moets doen omdat Maud nog half lag te slapen, ging het fout. Hij begon flink te huilen en riep dat hij televisie wilde zien (snap nog niet het verband tussen 'licht uit moeten doen' en 'televisie kijken')... De rest van de ochtend was een aaneenschakeling van incidenten met als gevolg dat het geplande dierentuinbezoek vandaag van de planning is gehaald. Ik ben met Maud gaan zwemmen en Marja is met Thijs thuis gebleven. Hij zag ons vanuit het appartement wel zwemmen en wilde zelf ook. Dus we hopen dat hij wel heeft begrepen waarom hij niet mocht. Toen ik met Maud terug was, was het toch weer boosheid. Gevolg hiervan is dat Marja met Maud even de stad is ingelopen. Dat vond Thijs niet heel leuk maar na 5 minuten gaf hij zelf aan dat hij wilde slapen. Dus om 10.45 uur lag meneer in bed en heeft hij geslapen tot 13.15 uur.

Op de terugweg zag Marja dat er bij ons in de straat allemaal eetkarretjes stonden voor de bouwvakkers en kantoorpersoneel in de buurt. Dus voor de lunch ben ik naar beneden gerend en heb heerlijke gemarineerde kippenborst op, rijst met aardappelen-beef-mango salade en nog los 2 vega springrolls voor Marja meegenomen. En dat voor de prijs van MYR 10 (€2,50). Kijk daar worden we als Nederlander weer vrolijk van.

Na het middagdutje zijn we naar KL birdpark gegaan. Hier zijn allerlei vogels te zien die vooral in Maleisië maar ook in Azië voorkomen. Aardig park en Thijs vond tussen de roofvogels, struisvogels, papegaaien, enz, enz vooral de pauwen het meest interessant (volgende keer dus maar gewoon naar de kinderboerderij:))  Daarna de taxi gepakt naar treinstation Pasar Seni want Maud en Thijs wilde graag met de monorail. Tijdens de rit met de taxi ging de prijs plotseling van 12MYR naar iets van 26MYR en de eindprijs was zelf 35MYR! Dus wij mopperen en zeggen dat het niet klopte. De chauffeur zou wel een 'special price' voor ons maken en ja ja, schrik niet, deze kwam uit op 30MYR. Op de heenweg haden we echter 15MYR betaald terwijl die rit langer was. Dus wij uitgestapt, kids veilig op de stoep gezet, rugzak veiliggesteld en toen over de prijs begonnen waarmee we eigenlijk bedoelde dat we hem 15MYR hebben gegeven en zijn gegaan. En hij droop af dus dat betekent dat dit de goede prijs was en hij ons heeft proberen af te zetten. Conclusie: als de taxichauffeur iets vraagt over waar we vandaan komen dan wonen we al 2 jr. in KLzodat ze weten/denken dat wij weten/denken wat reëel is hier :). Na dit incidentje de monorail gepakt wat een attractie was voor de kinderen. Uitgestapt bij KLCC mall/Petronas torens en daar wat gedronken. Daarna even door de mall gelopen die evenals Pavilion niet normaal groot is en vervolgens bij een foodcourd in de mall gegeten. Na het eten was het 19 uur wat betekent dat het donker ging worden. Dus zijn we naar de voorzijde gelopen waar je een schitterend uitzicht op de Petronas torens hebt. Omdat je er zo dicht op staat is het wel lastig om ze goed in beeld te krijgen. Rondom de fonteinen hebben Maud en Thijs nog tikkertje met Marja gespeeld en vervolgens een taxi gepakt naar het hotel. Kids naar bed en wij eerste een kopje thee gepakt en daarna een heerlijk glas wijn.