Toeren door Kuala Lumpur

16 september 2014 - Kuala Lumpur, Maleisië

Maud en Thijs waren rond 8 uur wakker dus wel een korte slaap maar chagrijnig of snel was waren ze niet. Wel hyper dus aangekleed, ontbijtje om de hoek gepakt (voor 90MYR = €22,50 dus we weten meteen dat we in de grote stad zitten en in het centrum). Daarna door naar Pavillion shoppingcentrum om wat boodschappen te doen. Zo, dat is nog eens een winkelcentrum  zeg. 7 etages met winkels, winkels, winkels en eetzalen. Per etage was er een categorie dus voor kinderen kan je je alles vinden op de 5e etage. Eten op een andere etage en ga zo maar door. Na de boodschappen terug naar huis, gelucht en middagdutje voor de kids.....

Om 14uur was Bert bij ons. Hij is een vriend van Vincent (onze oud buurman van de Oostwal) en hij is 2,5 jaar geleden vanuit Den Bosch naar KL verhuisd om hier te gaan werken. 1e half jaar heeft hij besteedt aan netwerken en na een 1/2 jaar had hij werk bij een consultingbedrijf in de bouw. Echte knap dat je dit zo doet! Hij was met de auto dus we zijn wat gaan toeren door KL en hebben het volgende bezocht:
- het nieuwe paleis van de Koning en zijn vrouw: een absurt groot paleis waar de koning en zijn vrouw wonen
- het Nationaal Monument
- Masjied Jamek: schitterende moskee midden in KL. Gebouwd in 1907 op de splitsing van de 2 rivieren van KL (hier is KL ook ontstaan). Bert vertelde dat de stad nu bezig is om de 2 rivieren een prominentere rol te geven in de stad zodat de mensen de rivier gaan beleven. Dus er komt een wandelpromenade, winkels, terrassen enz.
- Merdeka square: hier is de onafhankelijkheid in 1957 getekend. In de Engelse tijd werd het grasveld gebruikt als cricketveld. Langs het veld staat het Sultan Abdul Building waar het parlement in het verleden zetelde. Mooi pand met een mix van Victoriaanse, Moorse en Mongoolse stijl. Daarna terug richting Bukit Bintang waar we eerste geborreld en wat gesnackt hebben bij Havana en daarna zijn we gaan eten bij Opium (restaurant in Vietnamese stijl uit de jaren 70). En toen was het tijd om naar huis te gaan. Was een leuke de en leuk ook zo met Bert bij te kletsen en KL op deze manier te zien.