Lange dag

15 september 2014 - Kuala Lumpur, Maleisië

Vandaag om 9.30 uur met de boot terug naar het vaste land, auto ingeladen, bananen gehaald en op pad voor de rit naar Kuala Lumpur. Na een kort stukje door de kampungs kwamen we bij de splinternieuwe snelweg E8 naar KL. Zo nieuw dat de tolpoortjes nog niet klaar waren. Niet slim vonden we want dat is toch de snelste manier om geld te verdien voor de overheid. Na ongeveer 100km moesten we helaas toch de provinciale weg op omdat vanaf dat deel tot aan Kuantan de snelweg nog niet klaar was. Bij Kuantan dus weer de snelweg op en doorgereden. Iets voor 15 uur waren we in de buurt van een olifantenopvanghuis dus het leek ons gezien de lange rit tot nu toe met 1 stop van iets meer dan 20 minuten wel goed om hier voor Maud en Thijs langs te gaan. Prima opgezet park wat wel redelijk toeristisch was (komt omdat het ongeveer 1 uur van KL ligt). Ze hadden 5 'kleine' olifanten die je van redelijk dichtbij kon zien en zelf eten kon geven (middels daar te kopen bamboe en pinda's). Om 16 uur de auto in en door richting KL. Bij KL (we waren daar 17 uur)hebben we de borden 'Airport' aangehouden via de Noord-Westelijke richt en de daaropvolgende 70 km richting het vliegveld heeft ons 3 uur gekost....niet leuk dus voor kan maar zeker niet voor de kids. Toen bleek ook dat het afleveradres van de huurauto er niet goed in te staan dus toen zaten we nog een aan de achterzijde van het vliegveld. Uiteindelijk waren we rond 20 uur bij de terminal, auto ingeleverd, papierwerk afgehandeld en door met een transfer naar KL. De chauffeur had zich niet echt goed voorbereid en dat in combinatie met het drukke verkeer in de stad, 1 richtingsverkeer in de stad en wegwerkzaamheden zorgde ervoor dat we om 22 uur bij het hotel waren. Kids hadden even geslapen in de auto en waren nu weer wakker. Omdat we nog niet gegeten hadden en de restaurants bij het hotel dicht waren,  hebben we de Mc Donalds maar langs laten komen. Uiteindelijk lagen Maud en Thijs om 23.30 uur in bed. Maar wij zijn supertrots op ze over ze het vandaag hebben gedaan. Echt trots met HOOFDLETTERS! Wel benieuwd hoe het morgen gaat ;)