Natuurbezoekje

11 september 2014 - Kenyir Lake, Maleisië

We hadden nog een afbeelding op internet gezien van een drakenboottempel (Wat Maisuwankiri) die aan de Noord West kant van KB lag. En die wilde we toch eigenlijk wel erg graag zien. Lastige was dat we voor het vervolg van onze reis naar het zuiden moeten. Niet handig dus maar toch gedaan. En dat was zeker de moeite waard. Groot complex met niet alleen de drakenboottempel maar nog 2 a 3 andere tempels. Erg mooi allemaal. Ook in deze tempel wilde Maud een kaarsje opsteken voor opa Harrie. En deze keer wilde Thijs ook graag meehelpen met het dragen en plaatsen van het kaarsje. Leuk en mooi om te zien hoe ze met zijn 2-en voorzichtig naar het plateautje met kaarsjes schuifelde.

Daarna de auto in gestapt en naar Lake Kenyir gereden. Dit is van oorspronkelijk regenwoud wat ergen in 1985 deels onder water is gezet en een stuwmeer is geworden. Het resort zag er op de site en ook bij aankomst in de lobby veelbelovend uit (fantastisch uitzicht vanuit de lobby op het meer, het leek wel een schilderij) maar daar bleef het wel bij. Het was allemaal een beetje vergane glorie (kamer, zwembad, restaurant, enz). In de middag een boottochtje gemaakt over het meer met een tussenstop bij een kleine waterval. Hier de boot uit en naar de waterval gelopen. Op de terugweg wees de bootman ons op een aantal apen die in de bomen zaten. Dat was een leuke verrassing en gelukkig zagen Maud en Thijs de apen ook. Daarna terug naar het haventje, gezwommen in het zwembad (wat wel wat onderhoud nodig had), gegeten (was ook niet om over naar huis te schrijven) en redelijk op tijd ons bed in gedoken.