Bijkomdag

30 augustus 2014 - Malakka, Maleisië

Na een lange dag, goede nacht en lekker te hebben uitgeslapen (half 10) zijn in de ochtend naar de shoppingmall gegaan. Niet iets wat wij op #1 van ons 'to do lijstje' hebben staan maar omdat we wat boodschappen nodig hadden waaronder luiers. We hadden nml ruim de helft van het pak in de draagrugzak gedaan en zoals gisteren geschreven, staat deze nog in Amsterdam en we weten nog niet wanneer deze hier is.  Daarna rond de luch wat gedronken en gegeten bij Starbucks. Bij het afreken, blijkt dat we 100 MR moeten betalen. We zijn wat verbaasd omdat dat naar ons idee niet klopt. Marja vraagt om de bon maar om onduidelijke redenen kunnen ze deze niet printen. Marja gaat de bedragen optelen en we komen uit op zo'n 74 MR. Nu kan er in een keer wel een bom heprint worden en is het eindbedrag dus 74 MR met het verhaal dat we 20% korting hebben gekregen. Jaja, we werden bijna belazerd. Dit verwacht je op de markt ergens in Maleisie maar niet bij Starbucks. Daarna terug naar het hotel en een middagdutje gedaan.

Na het slapen een duik genomen in het zwembad. Heerlijk maar nog steeds warm. Om niet te verbranden shirt aangehouden en pet op. Maud en Thijs hebben uv zwemkleding dus dat is prima keuze geweest. Ook bij hen de petjes opgehouden vanwege de zon. Na het zwemmen de stad in gegaan en daar wat rondgewandeld. Wilde eigenlijk Heerenstraat in wandelen maar daar was geen doorkomen aan, dus met kinderwagen al helemaal niet. Morgen is het namelijk Independence Day dus veel mensen uit KL zijn voor een weekendje weg naar Melaka gegaan. Dus wat rondgewandeld op zoek naar een eetzaakje. Uiteindelijk een plaatsje gevonden waar je vanuit verschillende stalletjes allerlei soorten eten kan bestellen. Voor de kids frietjes met vis besteld, Marja portie friet en ik ben voor de saté met rijst gegaan. Ik had het net voor mijn neus staan en Maud en Thijs wilde het direct proberen. Dat vonden ze zo lekker dat ik meteen nog maar een portie heb gehaald. Na het eten op ons gemak terug gewandeld naar het centrum en daar gewacht op de shuttle bus van het hotel. Al wachtend kwam de in Melaka zeer populaire en ook te toeristische tuk tuk voorbij. Al dingen zijn volledig in Hello Kitty' stijl en met lampjes dus je raad het al: Maud wilde wel een ritje maken. Dus met haar afgesproken dat we dat morgen gaan doen.

Terug in het hotel nog even verstoppertje gespeeld op de kamer en daarna bed in gedoken. Was een topdag!