Het dondert en het bliksemt

13 september 2014 - Kapas Island, Maleisië

Zo wat een nacht. Om half 1 begon het wat te regen en niet veel later regende het echt fors. Maar dat was niets vergeleken bij het onweer en de bliksem. In Tulum hadden we destijds wel een flinke tropisch storm waarbij het zo hard waaide waardoor we niet echt rustig in ons bed lagen. En dat hadden we nu ook maar dan door het onweer en de bliksem. Zoiets hebben we nog nooit meegemaakt. Het huisje stond letterlijk te trillen en de hemel was zo verlicht dat het wel dag leek. Gelukkig zijn Maud en Thijs niet wakker geworden want als dat wel was gebeurd dan hadden we 2 doodsbange kinderen gehad die vanaf nu een onweerstrauma hadden. Na ruim een uur werd het rustiger en zijn we gaan slapen.

's ochtends lekker ontbeten (heerlijk om direct in de buitenlucht aan zee zijn) en vervolgens naar het andere strandje gewandeld en daar heeft Marja een korte cursus snorkelen aan Maud gegeven. Was even oefen met Maud om adem in te laten ademen, mond dicht te houden en dan gezicht met duikbril in het water te doen. En dat ging best goed voor een kindje van 3,5 uur. Uiteindelijk was het secondenwerk dat ze 'onder water keek' maar ze deed het wel. Daarna ben ik even gaan snorkelen en vervolgens hebben we met z'n 4-en lekker in het water gespeeld. Uiteindelijk was het al einde ochtend dus terug naar het resort, geluncht en kids naar bed. In de middag heerlijk bij 'ons' strandje gebleven waar Thijs heerlijk naast Marja met een schepje en emmertje heeft gespeeld en ik met Maud naar het koraal ben gelopen (vanwege eb prima te zien) vanaf het strand en uitleg gegeven dat het koraal het huis en restaurant van Nemo is en dat we daar heel voorzichtig mee moeten zijn. En dat vond ze allemaal heel logisch en ze vertelde dat later op haar manier aan Marja. Te leuk! Ook Thijs wilde nog even komen kijken maar die vond het stand toch leuker dus zijn we snel terug gegaan naar het strand.

's Avonds wederom prima gegeten en nadat de kids lagen te slapen terug gegaan naar het eetgedeelte en daar nog een tijdje met een aantal Nederlanders gekletst.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl