Lange reisdag

1 september 2014 - Tanah Rata, Maleisië

Vandaag jarig en als cadeautje hebben we vandaag een lang reisdag gehad.

Rond half 10 werden de huurauto afgeleverd. Een keurige, luxe Toyota Innovatie met heel veel bagageruimte. Blij dat we deze gehuurd hebben vanwege de 2 tassen, draagrugzak (welke gisterenmiddag keurig was afgeleverd bij het hotel) en kinderwagen. Maar ook omdat de auto lekker hoog zit dus je hebt prima overzicht tijdens het autorijden). De man van het verhuurbedrijf zou met de bus terug gaan naar Kuala Lumpur. Aangezien wij toch via KL naar CH moesten, hadden we hem een lift aangeboden. Maar dat lag toch wel ver van de snelweg af dus een rit naar het busstation van Melakka was ook oké. Eenmaal onderweg bleek het ook mogelijk om hem in een voorstad (Barun Berendam) van KL af te zetten waar hij dan het laatste stuk met de trein verder zou rijden. Ook prima,"goed voor ons karma" zullen we maar zeggen.

In deze plaats ook meteen getankt zodat we even vooruit kunnen. Hier tanken word je wel vrolijk van. 1 liter Euro 95 kost MR2,10 en dat is omgerekend (schrik niet, blijf op je  stoel zitten en wordt boos op de Nederlandse overheid) €0,52 per liter!!!!!

Het eerste stuk had de man van het verhuurbedrijf gereden. Nu was ik (Ruud) aan de beurt, ondersteund de 4e spiegel en navigator Marja. Was ff wennen maar ging prima. De snelwegen zijn prima. Ondanks de drukte op de weg (was namelijk de dag na Independence Day waar heel Maleisie vrij is en er op uit trekt) reed het prima door. Net voor Ipoh de bergen in gegaan en daar was het goed opletten met het verkeer, de smalle weg en de haarspeldbochten. Rond 16 uur arriveerde we bij hotel. Vriendelijke mensen en een ruime kamer met 2 aparte slaapruimtes. Nadat we de spullen neer hadden gezet en de kinderen een slaapplek hadden uitgezocht, hebben we een hapje gegeten in het restaurant van het hotel en toen terug naar de kamer. Hier hetzelfde ritueel als alle avonden gedaan met de kids (omkleden, tanden poetsen, verhaaltjes) maar deze keer weigerde Thijs om zijn bed in te duiken maar dan ook weigeren met hoofdletters. We denken dat hij de hotelkamer spannend vond en daarom moest ik (lees Ruud) bij hem in bed slapen. Dat zagen we niet zitten dus van alles geprobeerd (incl een hele lieve Maud die tegen Thijs vertelde dat het wel goed komt en dat ze voor hem zou zorgen) en 2 uur later (22uur) lag hij samen met Maud (die het 'ik vind het spannendvirus' inmiddels ook had gekregen) in het bed waar wij eigenlijk zouden slapen. Geen probleem uiteraard........

Welterusten!!!

Van reisblog naar fotoboek