Theeplantage en Maud en Thijs als bezienswaardigheid

2 september 2014 - Tanah Rata, Maleisië

Zo, Thijs is goed in zijn bed gebleven! Fijn voor ons allen.

In de ochtend zijn we eerst naar de Boh theeplantage gegaan. Auto geparkeerd en daar voor voor de kinderen een flinke klim naar boven gemaakt naar het uitkijkpunt, museum, restaurant. Onderweg naar boven zijn Maud en Thijs wel 4 keer gefotografeerd door Maleisiërs. Ze waren ook al populair in Meleka maar nu viel het me echt op. Veel mensen willen graag met ze op de foto middels een selfie en/of willen ze aanraken. Thijs vind het op de foto gaan wel oké maar Maud is er niet zo van. Ook bij het restaurant was naast de plantage Maud en Thijs het meest gefotografeerde object! Als trotse ouder vind ik ook dat het 2 plaatjes zijn maar eerlijke gezegd was het uitzicht over de theeplantages ook wel om over naar huis te schrijven.

Maud heeft de wandeling naar beneden zelf gedaan en Thijs heb ik in de draagrugzak gezet omdat het toch net wat te veel was. Toen doorgereden naar de vlindertuin waar ze naast enorme vlinders ook slangen, schorpioenen en nog andere reptielen hadden. Maud en Thijs vonden het schitterend....vandaar uit terug naar het hotel voor een middagdutje.

Na het slapen naar Raaju's Hill strawberry farm gegaan om aardbeien te plukken maar helaas was de fram nét dicht. Maud had nog wel zin in aarbeien dus ze mocht een bakje kopen en Thijs heeft meegegeten met mij van de aarbeiencheescake! Terug naar de auto was rennen geblazen aangezien het flink regende. Maud en Thijs dachten daar met hun regenlaarsjes anders over en gingen flink rennen door de regen en springen in de plassen. Gevolg: een doorweekte broeksband Thijs dus die hebben we in zijn rompertje in de auto gezet. Op de terugweg naar het hotel nog naar de Sam Poh Tempel geweest. Dit was een schitterende Chinese tempel met de vier na grootste Buddha in Maleisië. Thijs vond het allemaal prima en liep heerlijk met zijn blote benen, rompertje en sokken aan door de tempel. Maud vond het allemaal interessant en stelde wel wat vragen over de bankjes die er stonden (vergelijkbare bankjes zoals in de Nederlandse kerken waar je moet knielen) maar ook over de Buddha. Toen terug naar Tanah Rata waar Marja en ik bij een zaakje echt heerlijk Indiaas hebben gegeten, Thijs zijn bestelde kaaspasta volledig heeft laten staan en Maud helemaal zelf in het Engels 'championnensoep' (mushroomsoep) heeft besteld. Oh wat trots was ze dat ze dat elf had gedaan en zo leuk om te zien. Na heteten terug naar het hotel, kids op bed (zo rond 21 uur) en wij hebben de spullen gepakt omdat we morgenochtend naar Taiping gaan.