Orang Oetangs kijken

3 september 2014 - Taiping, Maleisië

Vandaag vanuit Cameron Highlands via de noordelijke route (die heerlijk rustig was, fijn te rijden en mooi uitzicht had) via Ipoh naar Taiping gereden. Hier bij Tune hotel onze spullen gedropt, wat gegeten om de hoek en toen naar Bukit Merah gereden. Hier ligt een vakantie/pretpark met daarbij op een eiland een opvangcentrum voor nu 27 Orang Oetangs (hierna te noemen OO). Het was heel rustig met bezoekers dus met 6 personen in totaal kregen we een rondleiding. Als eerste kwamen we door Maud genoemd 'de Koningsaap' tegen. Dit was een mannetjes OO van 29 jaar oud met dreadlocks. Indrukwekkend beest. Daarna door naar de andere verblijven waar nog een 4tal andere OO zaten. De overige OO zaten in het bos verscholen. Dit vanwege de warmte. En in de ochtend zijn ze het meest actief! Toen terug richting de opstapplaats van de boot waar ons nog een leuke verrassing stond te wachten. Hier was namelijk de verblijfsruimte voor de baby OO. In totaal zaten hier 3 OO in de leeftijd van 2 t/m 4 jaar. Het mooie van dit verblijf was dat er alleen glas tussen ons en de OO zat dus Maud en Thijs stonden letterlijk neus tegen neus met ze. Heel erg leuk om te zien. En Maud vond het ook erg grappig dat de OO dezelfde leeftijd hadden als haar en Thijs. Vervolgend de boot terug naar het vaste land, daar wat gedronken en terug naar het hotel gegaan om wat op te frissen.

Na het opfrissen/uitrusten hebben we wat boodschappen gedaan bij de Tesco (ja ja, Han en Klaasje, het zit gewoon in het DNA van de familie Hulsebos) en doorgereden naar het centrum om wat te eten. We zijn bij, in Maleisië veelvoorkomend, een foodcourd gegeten (Pusat Makanan Taman Tasik). En wederom voor een belachelijk lage prijs (€12,50) met zijn 4-en gegeten en gedronken. Inmiddels was het als weer 21uur dus tijd om te gaan slapen.