Verkeersboete en toplocatie

4 september 2014 - Batu Feringgi, Maleisië

In de Lonely Planet stond een stadswandeling langs de koloniale gebouwen van Taiping. Wij de auto naar het centrum, de auto geparkeerd en in de hitte de wandeling gedaan. De definitie van 'koloniaal' is hier toch wat ander: dat wat koloniaal was was of slecht onderhouden of zal voor met reclameborden. En terug bij de auto hadden we ook een bon van 20MYR (€5,-) te pakken omdat we op een vergunning plaats stonden.

Terug naar het hotel, spullen gepakt en richting Penang/Batu Ferrengi gereden. Hier hadden we een Holiday zijn geboekt. Nu ben ik niet zo van dit soort hotelketens maar ook hier (net zoals bij Holiday Inn in Melakka) was ik zeer enthousiast. Ruime kamer met 2 slaapruimtes gescheiden van elkaar, balkon, prima badkamer (kamer zat op de 22e etage dus ook prima uitzicht). Aan de andere kant van de weg lag het andere blok van het hotel met daarbij een mooi zwembad met uitzicht op palmbomen en de zee. Dus je kon direct doorlopen naar het strand. Heerlijk de rest van de middag gezwommen en 's Avonds gegeten met een Indiaas/Arabisch restaurant. En Maud had letterlijk en figuurlijk de smaak te pakken en bestelde wederom in het Engels 'champignonsoep'.

Mooi dagje zo en het is genieten om met de kids in het zwembad te spelen, spetteren en te knuffelen.