Natuur en cultuur

5 september 2014 - Batu Feringgi, Maleisië

Deze ochtend na ons zelf samengestelde ontbijt op de kamer (doen we sinds Tesco Taiping waar we stokbrood, boter, jam, chocopasta en ju d'orange hebben gekocht) de auto in gestapt richting Penang Hill. Dit is een berg en de tops ligt 821 meter boven zeeniveau. Dus met mooi weer heb je een mooi uitzicht over het eiland. Je gaat vanaf 600 meter met een treintje naar de top. Maud en Thijs vonden het schitterend en wij ook. Mooi ritje en mooi uitzicht onderweg over Georgetown. Boven was het nog een klein stukje lopen en dan had je een schitterend uitzicht. Hier stond ook een Hindu tempel dus die hebben we ook meteen bezocht. Maud vond de verschillende figuren (Shiva, Vishnoe, enz) wel interessant. Thijs hing lekker in de draagrugzak! Naast de tempel was een speeltuintje en daar hebben de kids heerlijk gespeeld en we hebben met z'n 4-en verstoppertje gespeeld. Leuk om te doen en ook niet meer dan logisch omdat we best wel wat van ze vragen....vervolgens terug met het treintje en omdat we de eerste waren, zaten we helemaal vooraan waardoor je een super uitzicht had. Vanuit Penang Hill een klein stukje gereden naar Kek Lok Sim tempel. Dit is de grootste Budhistische tempel in Maleisië. En misschien ook wel een van de mooiste. Wat een groot en mooi complex zo tegen de bergen aan gebouwd. Het laagste gedeelte was een tempel die van binnen en buiten mooi was gedoceerd. Maud zat al snel zin de vraag- en waaromfase. Een daarvan was waarom mensen met hun handen tegen elkaar bij het beeld stonden (antwoord: bidden) en de andere waarom ze kaarsjes bij het Budhabeeld plaatsen (antwoord: voor Budha en/of voor iemand die bij de sterretjes is). Gevolg dat Maud ook een kaarsje wilde opsteken voor opa Harrie. Marja met Maud een kaarsje gekocht, aangestoken en voorzichtig naar het Bhudsbeeld gelopen om dssr het kaarsje neer te zetten. Bijzonder momentje! De rest van het complex lag den stuk hoger dus dat zou nog een aardige klim zijn en aangezien het al zeker 13 uur was, leek het ons verstandig om richting hotel te gaan. Toen ik de auto ging ophalen, bleek dat je met de auto helemaal naar boven kon rijden tot aan de Budha. Dus kids en Marja ingeladen en wij naar boven. Daar had je een schitterend zicht op de Budha. Snel gekeken, foto's gemaakt en de auto in gestapt richting het hotel voor het middagdutje......na het snurken weer heerlijk gezwommen en ook naar het strand geweest. Het zeewater was lauwwarm dus dat was prima. Maud vond in het begin de golven wel spannend maar na 5 minuten was dat voorbij en was het rennen en springen. Thijs was wat minder enthousiast en heeft het op een afstandje aangekeken.

Na het zwemmen zijn we gaan douchen en de auto ingestapt om iets verderop bij Tree Monkeys te gaan eten. Dit was een goede keuze. Schitterende locatie met uitzicht op de zee en achter je de jungle. Ook goed verzorgd voor de kinderen (kinderstoelen, muggenspray). We hebben heerlijk gegeten (Marja een halve ananas met daarin rijst, groente en noten en ik Thaise rode curry. Maud en Thijs hadden spaghetti. En wederom was het 21 uur dus snel naar het hotel (ook wel 'huis' genoemd door M&T)... Een nadat de kids op bed lagen, hebben we op het balkon heerlijk een koud biertje gedronken (de 1e pas tijdens deze vakantie)

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl