Ochtendje Georgetown en zwemmen

6 september 2014 - George Town, Maleisië

Deze ochtend naar de hoofdstad van Penang geweest: Georgetown. Na Kuala Lumpur de grootste stad van Maleisië (740.000 inwoners). Hier hebben we een leuke wandeltocht vanuit de Lonely Planet door het ouder centrum gemaakt. Gestart bij een groot park nabij de haven. Er kwam net een cruiseschip aan dus dat was voor Maud en Thijs een leuke attractie. In het park was ook een speeltuintje (daar hebben ze er in Maileisie sowieso voldoende van) waar ze lekker ff hebben kunnen spelen. Daarna gewandeld  langs een aantal belangrijke gebouwen en op het einde van de  tour nog de belangrijkste Chinese tempel bezocht (naam volgt nog maar heb nu geen licht op de kamer dus kan het niet opzoeken in de LP). Wederom een schitterende tempel. Valt sowieso op dat in een moslimland er zoveel Hindu en Chinese tempels (las wel dat het % van deze bevolkingsgroepen op respectievelijk 8% en 25% ligt dus eigenlijk ook weer niet vreemd dat er dan ook veel tempels zijn). Daarna terug naar de auto en onderweg was er een activiteit met schijnbaar belangrijke mensen want de straat was voor auto's afgezet en er stonden motoragenten bij. Wij konden er wel langs en Maud vond de agent wel interssant. Aangezien Maud bij mij in de draagrugzak zat was het makkelijk om er naar toe te lopen en ze zat ook op ooghoogte met de agent. En ze wilde de agent wel een handje geven! En dat was wat zeg. Vol trots riep ze over straat naar Marja dat ze de agent een handje had gegeven en dat hij een handschoen aan had. En ze zou het ook aan oma Klaasje, opa Han, oma Vera, ome Ronald, tante Meike, Anouk, Youri, tante Frannie en ome Nol vertellen. Oh ja, en ook aan Boris!

Op de terugweg kwamen we per toeval een belangrijke Birmaanse tempel tegen. Deze stond wel op ons lijstje maar omdat het inmiddels al weer 13.30uur was, hadden we besloten om toch richting hotel te gaan. Maud en Thijs hadden geen zin meer om mee te gaan dus zijn Marja en ik na elkaar naar binnen gegaan. De stop was de moeite waard. Tijdens het wachten op Marja de kids bezig gehouden met het vast en los maken van de gordel, op de voorstoelen zitten en het inmiddels bekende verstoppertje spelen als Marja terug komt naar de auto. Ze duiken dan achterin op de vloer, ik zeg dat ze weg zijn naar buiten en of Marja ze niet bij de betreffende locatie is tegen gekomen...nee dus, Marja gaat zoeken en dan springt Thijs meestal al meteen naar boven en roept 'braaaaa' of zoiets en Maud komt pas tevoorschijn als Marja de deur open doet. Verder gereden naar het hotel, middagdutje voor de kids, was opgehaald en daarna weer heerlijk gezwommen en naar de zee geweest. Marja is heel als iets eerder gegaan en heeft een heerlijke en ook wel een beetje pijnlijke voetmassage gehad (maar dat is haar wel bekend dat dit gebruikelijk is in Azie). 's Avonds gegeten bij een foodcourt en daarna kids naar bed en wij met een biertje lekker op het balkon gezeten. Wederom een topdag.